Hoe plan je de perfecte moord

Bij Paagman Den Haag werd de Masterclass "Hoe plan je de perfecte moord" door forensisch rechercheur Carina van Leeuwen gegeven.
Aangezien ik mee heb gedaan met de Blogtour van haar boek Vuurproef wilde ik hier graag naar toe. Niet alleen ik vond dat blijkbaar een goed idee want de opkomst was erg groot.

Ondanks dat Carina zichtbaar zenuwachtig was zette ze een sprankelende, persoonlijke masterclass vol humor neer. Met sprekende en grappige afbeeldingen werden we door een fictieve moordzaak geleid. Waarbij de belangrijkste les was dat het nog niet mee valt om de perfecte moord te plannen. Want zoals Carina het zei "Every contact leaves a trace". Het publiek werd al snel duidelijk gemaakt welke sporen we al achter lieten (zonder dat we het in de gaten hadden) door gewoon hier bij Paagman op een stoel te zitten. En wat deze sporen, zoals bijvoorbeeld haren of geur, de forensisch rechercheur allemaal kunnen vertellen. De masterclass werd erg boeiend en leuk gepresenteerd. Carina is duidelijk een duizendpoot die naast haar baan ook nog eens kan schrijven en presenteren Na de masterclass, waar ons aan het einde toch werd afgeraden om te proberen de perfecte moord te plegen, (behalve dan in een boek) was er de gelegenheid om vragen te stellen.

Op een spontane en enthousiaste manier gaf Carina antwoord op de vragen. Een aantal weetjes die door deze vragen naar boven kwamen zijn:
Daarna was er de mogelijkheid om Vuurproef te laten signeren, wat ik natuurlijk heb laten doen. Er staat een leuke boodschap van de schrijfster in mijn boek waar ik heel blij mee ben. Dit was een geslaagde avond en een perfecte afronding van de Blogtour van Vuurproef.

Labels: