Eerste kennismaking met Storytel

Kennen jullie Storytel al ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had, tot ik een uitnodiging kreeg voor de presentatie van Storytel in Nederland.
In dit blog zal ik eerst wat vertellen over de perspresentatie en wat foto's plaatsen die Jeroen gemaakt heeft.
Daarna zal ik kort wat over Storytel vertellen en mijn eerste indruk geven. Iedereen die aanwezig was kreeg een code om de audioservice één maand uit te proberen. Deze maand ga ik uitgebreid luisteren en uitzoeken hoe het werkt en wat ik er van vind. Mijn blog over mijn ervaringen met Storytel houden jullie dus nog tegoed.


En weer was ik in Amsterdam
Zowel collega blogger Shyama in boekenland als ik ontvingen een uitnodiging van Cream Pr. Het bleek te gaan om de lancering van de audioboeken service Storytel in Nederland. We besloten om gezellig gezamenlijk naar Amsterdam (daar kom ik nog weleens sinds ik blog) te gaan en onze mannen / fotografen Frank en Jeroen gingen ook mee.

We werden enthousiast ontvangen en voelde ons echt welkom. Al snel zagen we een bekend gezicht en raakte we in gesprek met Esmee van het blog Leesmee. Als er nog andere bloggers waren heb ik ze jammer genoeg niet herkend.

De presentatie, die in handen was van Vivienne van den Assem, begon met een luisterfragment van één van de audioboeken. Zodat de gasten niet alleen informatie kregen over de audioboeken maar het ook zelf konden ervaren vertelde Vivienne. Net zoals de iPad die klaar stond voor na de presentatie zodat iedereen het zelf kon uitproberen.
Na een korte introductie over Storytel had ze een kort interview, in het Engels, met iemand van het Zweedse bedrijf waar de service vandaan komt.

In Zweden bestaat Storytel sinds 2005 en is het een groot succes. Nederland is het derde land waar de service aangeboden wordt. In Denemarken en Zweden is er een grote markt voor audioboeken die nog steeds groeit. Zo ver is het hier nog niet, al hoopt en verwacht het bedrijf wel dat ook in Nederland mensen boeken gaan luisteren. Zeker omdat het tegelijkertijd gedaan kan worden met andere activiteiten zoals autorijden of de afwas.

Eén van de aangeboden audioboeken is Gisele van Susan Smit. Een boek waar ik al veel over gehoord heb, maar nog niet zelf gelezen.
Zowel Susan als de inspreker van het boek Ilse Warringa waren aanwezig en werden kort door Vivienne geïnterviewd. Dat was erg leuk en interessant om naar te luisteren.
Zo hoorde ik onder andere dat het inspreken van de audioboeken erg veel werk is en lastiger is dan het lijkt.
Het inspreken van Gisele heeft alles bij elkaar ruim 18 uur gekost. Gelukkig mag het resultaat er wezen volgens Suzan. Ze vertelde dat ze heel blij is met het resultaat en dat wat haar betreft Ilse meer van haar boeken mag inspreken.

Ilse vertelde verder dat ze de eerste hoofdstukken van Giselle gelezen had voordat ze begon met inspreken maar daarna zat ze zo goed in het verhaal dat ze het gewoon in ging spreken. Het was zo ook extra leuk voor haar omdat ze graag wilde weten hoe het verhaal verder zou gaan.

Er zijn nog meer vragen gesteld en beantwoord maar dat wordt dit wel een heel lang verslag. Dus hier laat ik het bij. Na afloop kon er nagekletst worden en / of Storytel uitgeprobeerd worden terwijl op de achtergrond voor muziek gezorgd werd.



Storytel in het kort

Op de site van Storytel is ook veel informatie te vinden. Bovendien ga ik het deze maand uitproberen en laat ik nog weten wat mijn ervaringen zijn. Daarom hou ik het kort.
Wordt vervolgd...


Labels: