Mijn blogfotograaf

Vandaag heb ik erg leuk nieuws: na drie jaar avondstudie is Jeroen geslaagd voor de Fotovakschool.
Voor degene die Jeroen niet kennen:
Jeroen is mijn man en hij maakt de foto's voor mijn blog. In de bijna drie jaar dat mijn blog nu bestaat heeft hij de mooie foto's die op mijn blog staan gemaakt. Ik ben dan ook erg trots op mijn blogfotograaf.

Naast de foto's voor mijn blog heeft Jeroen voor zijn opleiding de afgelopen 3 jaar ook vele foto's moeten maken. Ik hem hem gevraagd een fotoverslag te maken van deze foto's en dat kun je hier (link) bekijken. Dat Jeroen van Fantasy boeken en films houdt is hierin goed te zien. Er zijn foto's van Elfia en Castlefest en hij heeft als opdracht een keer andere boekcovers gemaakt voor de boeken van Pepper Kay. Maar natuurlijk ook vele andere opdrachten, en hoewel niet alles met boeken te maken heeft vind ik het toch erg leuk om wat van zijn foto's te laten zien.

Voor zijn afstudeerserie heeft hij zich laten inspireren door Cosplay. Jeroen mocht acht foto's tentoonstellen en koos als thema: "Die andere kant van jezelf..." maar heeft er veel meer gemaakt. Een aantal daarvan kun je in het fotoverslag zien. Ze staan ook in de twee mooie fotoboeken die hij voor het afstuderen gemaakt heeft.







Dit zijn de 8 prachtige foto's die hij uitgekozen had voor de expositie.

De verhalen zijn makkelijk te herkennen:

Wendy uit Peter Pan: deze foto's zijn hier thuis gemaakt en in Amsrerdam aan boord van het VOC schip bij het Scheepvaartmuseum. Lisa, bekend als Alice in Cosplayland was hiervoor het model. Ze heeft zelf alle kostuums gemaakt en deed ook zelf op professionele wijze haar eigen make-up.

Cinderella: hiervoor was onze dochter Kelly het model. Jeroen en Kelly zijn naar het Spaansche hof in Den Haag om foto's te nemen. Naar de perfecte jurk hebben we heel lang gezocht maar het is gelukt. De prins op de foto is Marty Emo.

Sneeuwwitje en de boze koningin: deze foto's zijn ook hier thuis gemaakt. Jeroen is hier behoorlijk voor aan het knutselen geweest en vond op marktplaats de perfecte spiegel voor één van zijn foto's. Hiervoor was Sanne model voor de boze koningin, wat ze met verve deed en Lisa was Sneeuwwitje. De jurk die Sanne draagt is mijn nieuwe jurk die ik afgelopen jaar bij Archeon gekocht had. Het kroontje hebben we na lang zoeken op internet gevonden. En de make-up en het haar van Sanne zijn gedaan door Chanita die een opleiding voor visagiste volgt.

Alice in Wonderland: voor dit project stond ons huis echt op z'n kop. Na lang zoeken vond Jeroen in een kringloop winkel een klein kastje. Het deurtje werd gebruikt om een wand te maken met het kleine deurtje erin. De wand werd behangen en het deurtje kreeg een nieuwe bijpassende deurknop. Van Kelly kreeg Jeroen een klein flesje dat Alice in haar hand moest houden. Met de rest van het kastje, aarde en oude planten werd er op het balkon een konijnenhol gemaakt.
Hiervoor was natuurlijk ook Lisa het model. Als iemand de allergrootste fan is van Alice in Wonderland dan is zij het wel...

Ik vind het heel leuk om de foto's van Jeroen aan jullie te laten zien en zijn foto's zul je op mijn blog blijven tegenkomen

Labels: