Gothic en Fantasybeurs Rijswijk

Dit weekend was in Rijswijk de Gothic en Fantasybeurs.

Nu is Gothic niet helemaal mijn ding maar ik ben een grote fan van Fantasy. Er waren allerlei kraampjes te zien van sieraden tot zwaarden en schilderijen. Maar natuurlijk kon ik als boekengek de paar kraampjes met boeken en schrijvers niet weerstaan. Ik ben behoorlijk lang blijven hangen bij de stand van Books of Fantasy. Met grote posters en vol prachtige boeken zagen de kramen er echt mooi uit.

Ik herkende meteen een aantal boeken die ik al in mijn boekenkast heb staan maar nog steeds niet gelezen heb. Eén daarvan is Heksenjacht van Brad Winning, die meteen opvalt door zijn prachtige cover en die ik toch nog echt moet gaan lezen. Dit was een cadeau van mijn zoon die hij óók nog voor me heeft laten signeren en hij is toch wel benieuwd wat ik van het boek vind. Toch maar hoger op mijn nog te lezen stapel leggen dus.

Marieke Frankema was er met haar boeken Dochter van de Zilv'ren Maan en Offer in de Mist. Over deze laatste had ik al het een en ander gelezen en trok me wel aan, maar om nu het boek te kopen terwijl ik nog zoveel heb liggen... Er ontstond een leuk gesprek met Marieke Frankema. Die dat helemaal herkende en zelf ook een fanatiek lezer en boekenliefhebster is. Niet gekocht dus.

Pepper Kay
Waarna ik aan de andere kant van de kraam gezellig gekletst heb met Pepper Kay, die ik al eens ontmoet had op de Elf Fantasy Fair, over het uitproberen van nieuwe stijlen en onbekende schrijvers. Zelf vind ik het erg stimulerend en uitdagend om af en toe wat anders te lezen en te ontdekken. Met wisselende resultaten maar eigenlijk altijd wel blij dat ik dat dan gedaan heb. Het onderwerp van de boeken van Pepper Kay is nu ook niet direct het soort verhalen dat ik graag lees. Weer keurig geen boek gekocht.

Atalanta Nèhmoura
Naast haar stond Atalanta Nèhmoura, een schrijfster waar ik ondertussen echt fan van ben geworden. Zij heeft inmiddels vier boeken geschreven in de serie van De Kronieken van Ulriach de Waanzinnige. Die heb ik voor FantasyWereld mogen recenseren. Ook haar had ik al op de Elf Fantasy Fair gezien en het was leuk om weer met haar over haar boeken te praten. Zo hoorde ik dat ze alweer druk aan het schrijven is aan deel vijf.

Daarna nog verder rondgestruind langs de kraampjes en ondertussen toch wel een beetje trots dat ik mijn ongelezen boekenstapel niet nog groter had gemaakt.
Marieke Frankema
Maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan in het hart van een echte boekengek. Net voor ik naar huis ging ben ik teruggegaan naar de kraam van Books of Fantasy en heb het boek ID-Crisis van Pepper Kay gekocht - tenslotte moet ik ook af en toe wat anders lezen. Pepper heeft een leuke persoonlijke boodschap voor me in het boek geschreven. En toen heb ik toch ook nog Offer in de Mist van Marieke Frankema gekocht, gewoon omdat ik het boek graag wilde lezen en het leuk vond om het door deze sympathieke schrijfster te laten signeren.

Dus met "maar" twee boeken na een heerlijke ochtend naar huis gegaan.

Labels: