Thrillerfestival

Vandaag was ik op het Thrillerfestival in het Stadstheater Zoetermeer. De dag begon met het ontmoeten en bijkletsen met andere boekenfans. Het was leuk om bekende gezichten weer te zien en kennis te maken met mensen met wie ik tot nu alleen op Facebook gekletst had.

 
Boekpresentatie Sluipweg Ingrid Oonincx
Daarna was de boekpresentatie van Sluipweg, geschreven door Ingrid Oonincx. Het was interessant om haar te horen vertellen over Sluipweg en meer over de achtergrond van het boek te weten te komen. Vooral omdat Crimezone leesclub dit boek gaat bespreken en ik daar aan mag meedoen. Na de presentatie mochten alle leesclub leden persoonlijk hun boek bij Ingrid op komen halen. Ik ben nu dan ook de trotse bezitter van een gesigneerd exemplaar van Sluipweg.


Paneldiscussie Femme Fatale
Het programma was uitgebreid en gezellig. Zo ben ik onder andere bij twee paneldiscussies geweest namelijk Panel Femme Fatale en Panel Face/Off. Kort gezegd was het leuk en interessant.

Paneldiscussie Face/Off


Ook was er een uitgebreide thrillermarkt waar een flink aantal schrijvers  en uitgevers aanwezig waren. Dit was echt genieten, zoveel mooie boeken die daar lagen. Hiervan heb ik er inmiddels al een groot aantal gelezen, maar mijn wensenlijst is nog steeds erg lang. Zo stond de Toneelclub van Nathalie Pagie al enige tijd op mijn verlanglijst. Dit was dus een prachtige gelegenheid om dit boek te kopen en te laten signeren.
Natalie Pagie en Siska Mulder
Waarna ik het niet kon laten om ook het boek Met zachte hand van Siska Mulder. Met beide schrijfsters heb ik een leuk gesprek gevoerd.

Charles Den Tex ontvangt
de Gouden Vleermuis Award
Bij de meeste uitgevers heb ik uitgebreid staan kijken en vaak ook gezellig gekletst. Bij uitgeverij de Geus kocht ik met vooruitziende blik het boek de Erfgenaam van Charles Den Tex. Later op de dag ontving hij de eerste oeuvreprijs, de Gouden Vleermuis, die door het bestuur van het Nederlands Thrillerfestival in het leven is geroepen. Volgens de jury toont Den Tex zich in zijn thriller ‘een begenadigd schrijver van internationale allure waar Nederland trots op kan zijn’.

Toen ik bij uitgever Q stond te kijken zag ik daar Wie wind zaait, van Nele Neuhaus liggen. Voor dit boek werden onlangs twintig lezers uitgezocht voor panel die op korte termijn een recensie over dit boek gaan schrijven. Ik was dan ook best een beetje trots dat ik hier bij zit. Ook zag ik daar de folders van Silo liggen, een boek dat ik heel graag wil lezen omdat het me heel spannend lijkt en een combinatie van Thriller en Fantasy is.

 
Ellen G Simone van der Vlugt
Tussendoor heb ik nog twee eigen boeken laten signeren, namelijk Schaduwspel van Ellen G. Een boek dat ik geweldig vond en waarvan ik haar volgende boek Verdorven al klaar heb liggen om te gaan lezen. Het tweede boek was Op klaarlichte dag van Simone van der Vlugt, die nog ongelezen in mijn kast ligt te wachten om gelezen te worden.

Aan het einde van de dag was de uitreiking van de Crimezone awards. Op een sprankelende manier werden de genomineerde gepresenteerd. Op de Crimezone site staan een tweetal verslagen: (Arjen Lubach wint Crimezone Debuutprijs en Crimezone Thriller Awards 2013 voor Karin Slaughter en Corine Hartman). Dus ik hou het hier kort en zeg alleen dat het geweldig was om er bij te zijn.

Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij.
      
Arjen Lubach wint de prijs
in de categorie debutanten
 Corine Hartman wint de
prijs voor de categorie
Nederland
met Bloedlijn
 Uitgeverij Cargo neemt de
prijs voor Karin
Slaughter in ontvangst
in de categorie Buitenland

Labels: