Boekpresentatie Martje van der Brug

Vandaag in de stromende regen naar Wassenaar, waar in een tussen de bomen verscholen kasteeltje de boekpresentatie van "Havo is geen optie" was. Dat ik hierbij kon zijn kwam omdat ik de winnaar ben van de prijsvraag uit de nieuwsbrief van Artemis & co. Met champagne en een warm welkom van Martje van der Brug, de schrijfster, werd ik ontvangen. Tot mijn verbazing wist Martje zelfs meteen mijn naam.
Bij de ingang stonden hele stapels van haar boek die uiteraard gekocht konden worden. Natuurlijk heb ik ook een exemplaar aangeschaft waarna de schrijfster deze voor me signeerde.

Er waren heel veel mensen naar de boekpresentatie gekomen en in het koetshuis van kasteel de Wittenburg was het dan ook heel erg druk. Na een uurtje werd door uitgever Artemis & co het eerste exemplaar aan Martje overhandigd met een hele leuke toespraak over de betrokkenheid van de schrijfster bij het uitgeven van Havo is geen optie.
Daarna kwam Martje zelf aan het woord en als ze net zo goed schrijft als dat ze kan speechen moet het boek wel een succes worden. Na op een leuke manier mensen bedankt te hebben, vertelde ze over haar inspiratie voor het boek. En met passie wist ze over te brengen hoe belangrijk het is dat kinderen de opleiding kunnen doen die bij ze past en ze laat opgroeien tot een gelukkig mens. Echt grappig vond ik haar opmerkingen dat er in Wassenaar niet veel hoogbegaafde kinderen wonen, maar wel opvallend veel ouders van hoogbegaafde kinderen.
Als laatste sprak de wethouder van onderwijs van de gemeente Wassenaar aan wie Martje het eerste exemplaar doorgaf.

Een leuk detail was ook dat de cover van het boek gefotografeerd is bij het kasteel waar de boekpresentatie werd gehouden en de scooter op de kaft stond nadrukkelijk geparkeerd bij de ingang van de het koetshuis.

Het was erg leuk en interessant om mee te maken en de schrijfster te ontmoeten. Ik ben heel benieuwd naar het boek zelf.

Labels: ,