Welk boek zou jij als eerste oppakken?

Zoals ik al in een eerdere blog schreef ga ik zaterdag 16 november naar de Crossing Border borrel / Meet en Greet Signatuur. Tot mijn grote verassing ontving ik gisteren deze 3 boeken van uitgeverij Signatuur. Ondanks dat ik snel lees ga ik die boeken niet alledrie uitkrijgen voor ik zaterdag de schrijvers ga ontmoeten. Daarom heb ik besloten om van alle drie de boeken een stukje te lezen en zo een eerste indruk te vormen.

En dan komt de vraag welk boek pak ik als eerste?

Ik zou het leuk vinden om te horen welk boek jij als eerste zou pakken...


Voor mij we werd het Ergens Anders van Richard Russo. De cover en het verhaal spraken me aan, maar vooral ook gevoelsmatig heb ik dit boek als eerste gepakt.

Mijn eerste indrukken.

Ergens Anders van Richard Russo
Het boek begint met een mooi en vlot geschreven proloog. In de proloog vertelt de schrijver over dit boek. Ik citeer een stukje: "Wat aan bod komt in dit memoir - ik weet niet hoe ik dit gedenkschrift anders moet noemen - is een verhaal over kruispunten: in plaats en tijd, prive en publiek, gedeelde lotsbestemmingen en gebrekkige toewijding. Het is meer mijn moeders verhaal dan het mijne, maar het is toch ook mijn verhaal, want tot voor een paar jaar geleden was ze zelden afwezig in mijn leven"
Dit stukje raakte me direct en toen ik begon te lezen in het eerste hoofdstuk wist ik zeker dat ik dit boek graag uit wil gaan lezen.

Terug naar huis van Deborah Levy
Voor ik het wist had ik een flink aantal pagina's gelezen. Het verhaal leest erg makkelijk, al is het wel wat apart. De hoofdpersoon Kitty lijkt me erg interessant.
Veel kan ik nog niet over het boek zeggen maar ik ga in ieder geval verder met lezen.

Jouw gezicht zal het laatste zijn van João Ricardo Pedro
De stijl van schrijven is erg verhalend en wat breedsprakig. Het verhaal boeit me ook nog niet meteen. Mijn eerste indruk is dat het boek me op dit moment nog niet erg aanspreekt.

Grappig is dat de volgorde waarin ik de boeken koos op dit moment ook precies de volgorde is van de boeken die me het meest aanspreken.

Labels: