De reiziger-serie

Cover originele versie
Reiziger deel 8
In oktober stond op de Facebook pagina van uitgeverij Boekerij deze oproep:
Ben jij een grote fan van de Reiziger-serie van Diana Gabaldon? Dan zijn we op zoek naar jou! Drie keer per jaar geven we een brochure uit waarmee we onze nieuwste boeken aan de boekhandel presenteren. In het voorjaar van 2014 verschijnt eindelijk deel 8 van de Reiziger-serie:
Het bloed van mijn hart. Lijkt het je leuk dat we jou als Gabaldon-fan opnemen in deze brochure? Formuleer dan in maximaal 3 zinnen waarom jij fan bent van de Reizigers-serie.
Vertellen waarom ik de boeken leuk vond was geen probleem want het is een prachtige serie. Om dit kort maar krachtig te doen vond ik lastiger. Blijkbaar is het toch gelukt. Twee weken geleden werd de brochure naar me opgestuurd en stond mijn lezersreactie er in.
"Ik heb ze allemaal gelezen en heb ervan genoten. Ik ben fan omdat de boeken heel vlot en heerlijk lezen, omdat de personen me echt raken en ik met ze meeleef. Het terug in de tijd en de combinatie van geschiedenis en heden levert geweldige verhalen op!"
Leuk om in de brochure te staan over een serie die ik met veel plezier lees, maar helaas wel steeds lang op een nieuw deel moet wachten.

Diana Gabaldon
Over de serie
In deze serie vertelt Diana Gabaldon het verhaal van Claire Randall, die in 1945 de naoorlogse hereniging met haar man Frank viert met een tweede huwelijksreis naar de Schotse Hooglanden. Tijdens een wandeling stuit Claire op een stenencirkel... en ze wordt wakker in het Schotland van 1743. Daar laat de jonge schot Jamie Fraser haar kennismaken met een zo vurige passie en een zo allesomvattende liefde dat Claire verscheurd wordt tussen twee volkomen verschillende mannen en twee onverenigbare levens.

Labels: