Ik lees Nederlands 2014

In 2013 starttte blogger Judith Henstra op haar blog "De Boekblogger" de uitdaging "Ik lees Nederlands". Ze stelde zichzelf de uitdaging om in één jaar zoveel mogelijk Nederlandse boeken te lezen. Judith nodigde ook anderen uit om mee te doen. Het werd een groot succes, maar liefst 50 deelnemers lazen met elkaar ruim 600 boeken.


In 2014 organiseert Inge de uitdaging. Lees hier alles over op haar blog Inge leest.

Vorig jaar zag ik de uitdaging en aarzelde ik nog. Dit jaar ga ik de uitdaging aan. In 2013 heb ik ongeveer 20 nederlandse boeken gelezen. Om er een echte uitdaging van te maken heb ik me opgegeven voor 30 boeken.
Aangezien ik steeds meer goede nederlandse boeken lees en aangeraden krijg, denk ik dat deze uitdaging een goede kans van slagen heeft.

Het eerste boek dat ik hiervoor ga lezen is Een roos in de woestijn van Marte Jongbloed.

Labels: