Pinkeltje komt terug

Het zal niemand verbazen dat ik ook als kind al helemaal weg van boeken was. Zowel in de bibliotheek op mijn school als ook in mijn woonplaats was ik vaste klant.

De boeken van Pinkeltje heb ik op de basisschool verslonden. Het was dan ook erg grappig dat jaren later mijn 3 kids de boeken van Pinkeltje ook erg leuk vonden.
Ik ben meteen even in onze boekenkast gedoken en vond daar 7 Pinkeltjes boeken.

Nu komt er na 36 jaar weer een boek uit over deze kabouter en ik ben er eigenlijk erg benieuwd naar. Voor Fantasywereld ga ik het boek lezen en recenseren dus dit wordt nog vervolgd.

Pinkeltje in de Efteling is het dertigste boek dat over Pinkeltje verschijnt en wordt uitgegeven door uitgeverij Unieboek het Spectrum. De uitgever weet nog niet of er nog meer boeken gaan komen. Dat hangt af van het succes van dit nieuwe boek.

Nog even wachten tot maart, maar hier alvast een samenvatting die ik op internet vond:
Nadat hij eerder al avonturen beleefde in onder meer Madurodam en Artis, belandt Pinkeltje nu in de Efteling. Hij heeft geen idee waar hij terecht is gekomen, maar gelukkig wordt hij gered door meneer Raaf, die ervoor zorgt dat dit nieuws razendsnel rondgaat. De kabouters van de Efteling zien hem als een indringer, maar Pinkeltje is zich van geen kwaad bewust en rolt van de ene verbazing in de andere, want de Efteling is enorm en er is zo veel te zien!

Labels: