Voorpublicatie Blun nodigt uit tot verder lezen

Soms is een klein stukje van een boek lezen een slecht idee. De voordelen zijn duidelijk. Zo kun je als lezer bepalen of het boek je ligt en kan het je behoeden voor een miskoop. Maar het heeft voor mij ook zeker nadelen. Als ik eenmaal aan het lezen ben en het boek bevalt me wil ik doorlezen en niet wachten tot het uitkomt. Eigenlijk wil ik het dan ook heel graag in mijn boekenkast hebben staan - of op mijn e-reader. Dus dan wordt het op mijn wensenlijst gezet... maar eigenlijk wil ik gewoon doorlezen.

Dat had ik vandaag bij het lezen van de voorpublicatie van Blun die ik van Scelta Publishing kreeg.
Hierin staat een stukje van de debuutthriller 'Blun' van Karin Hazendonk die op 11 juni 2014 uitkomt.


De schrijfstijl is vlot en het verhaal spreekt aan.
Het boek gaat over John Linders, een man zonder zelfbeheersing. Dit brengt hem regelmatig in de problemen zowel zakelijk als privé. Nadat hij in de zoveelste vlaag van woede zijn vrouw slaat, besluit ze om bij hem weg te gaan. Hij rolt in een wereld vol afpersing en duistere geheimen en start een carrière als koerier van de onderwereld. Wanneer John een enveloppe vol geld wil afleveren bij zijn kroegmaatje komt hij er achter dat de bende niet terugdeinst voor moord. Hij besluit te vluchten. Terwijl de criminelen naar hem zoeken geniet hij van een makkelijk leven van het gestolen geld. Dan ontmoet hij Linda, een beeldschone roodharige vrouw. Maar is zij wel wie ze zegt dat ze is? Of draagt ze een geheim met zich mee dat wel eens het grootste gevaar voor John zou kunnen zijn.......

Ik ben nieuwsgierig geworden naar dit boek, en zo wordt mijn lijst met boeken die ik nog graag wil lezen steeds maar langer.

Labels: