Nieuwsflits

De komende tijd zijn er een aantal leuke activiteiten waar ik naar toe ga. Ik verheug me enorm op vrijdag 29 augustus. Ik heb 2 kaarten gewonnen voor de avond met Graeme Simsion, de auteur van Het Rosie Project. Een boek waar ik echt diep van onder de indruk ben: het is grappig en heeft een merkwaardig maar absoluut geloofwaardige hoofdpersoon. Ik kan het iedereen aanraden. Op 27 augustus wordt de Australische auteur geïnterviewd door Marion Pauw. Naast het interview zal hij vertellen over zijn eerste boek, maar hij zal ook stilstaan bij het vervolg Het Rosie Effect.

Het is bijna zover en dan wordt de winnaar van Kwetsbaar van Linda Jansma getrokken. Hou mijn blog goed in de gaten want de komende tijd komen er nog meer leuke winacties.

Mijn uitdaging van Ik lees Nederlands heb ik gehaald. Ik wilde dit jaar 30 boeken van Nederlandse en/of Vlaamse auteurs lezen. Het zijn er zelfs nu al 35.

Voor de augustus klassieke literatuur maand heb ik het eerste deel van In de Ban van de Ring van J.R.R. Tolkien gelezen.
Hoewel ik het boek al meerdere keren gelezen heb wist het me nog steeds te betoveren. Ik heb echt respect voor de manier waarop Tolkien deze wereld en zijn volken gecreëerd heeft. Het was dan ook voor hem niet zomaar een verhaal maar zijn levenswerk. Gelukkig had ik er geen last van dat ik ook de film gezien had. Het boek en de film geven dezelfde sfeer en het zelfde verhaal weer maar hebben toch beide iets unieks. Heel knap hoe de regisseur Peter Jackson dat voor elkaar gekregen heeft.

Er komen weer nieuwe recensies aan op mijn blog, onder andere van


Op het moment lees ik Vuurstorm van Pepper Kay.
En het volgende boek wordt Het huis aan de Gouden Bocht van Jessie Burton. Op 6 september wordt Jessie Burton door Mieke van der Weij geïnterviewd in het Rijksmuseum. Daar ga ik naar toe en zal er zeker iets over schrijven.


Labels: