Winactie: Gesigneerde versie van De vriend van de koning

Vrijdag 1 augustus was ik met Jeroen op het CastleFest (foto staan ook hier en hier). Natuurlijk gingen we langs de boekenkramen. Bij Celtica Publishing ontmoete ik voor de tweede keer auteur/uitgever Rianne Lampers. Voor deze gelegenheid had ik mijn exemplaar van De vriend van de koning van thuis meegenomen om te laten signeren.
Na gezellig wat gekletst te hebben ging ik niet met één maar met twee gesigneerde exemplaren naar huis.

Ter ere van het éénjarige bestaan van mijn blog mag ik namelijk een gesigneerd exemplaar van De vriend van de koning weggeven.

Achterflap
Na een voorjaarsstorm vindt Llewellyn, de oudste zoon van de koning van Gwynedd, op het strand voor Môn een bewusteloze man. Llewellyn laat hem verzorgen en wanneer de vreemdeling bijkomt, maakt hij een wel heel bijzondere indruk op hem.

Wie is Garth eigenlijk? Is hij een tovenaar, of toch niet?
Wat willen tovervrouw Arzhela en opperdruïde Raghnall van hem?
Wat drijft Llewellyns jaloerse broer Bor en zijn magiër Kerwin?
En welke rol spelen de elfen en goden in het verhaal?

Mijn mening
De vriend van de koning vertelt een mooi verhaal over echte vriendschap in de wereld van de Kelten. Er zit net een vleugje magie in dat een mysterieus tintje aan het boek geeft. Het blijft ook heel lang een raadsel of de hoofdpersoon Garth nu een tovenaar is of niet. Zelf ontkent hij het maar tijdens het lezen merk je toch echt dat hij geen gewoon persoon is. Het is een leuke puzzel om te ontrafelen en prettig om steeds een stukje meer informatie over Garth te krijgen. De uiteindelijke antwoorden zijn heel geloofwaardig en passen goed in het verhaal.
Het grootste deel van het verhaal wordt verteld vanuit Garth, maar ook een deel vanuit Llewellyn, de koningszoon met wie hij bevriend raakt. Ook het verhaal van Llewellyn is de moeite waard om te lezen.
Ik vond het echt iets toevoegen dat het boek niet alleen een avontuur of queeste is maar een compleet levensverhaal van Garth en Llewellyn. Hierin vinden een aantal zeer opmerkelijke en interessante gebeurtenissen plaats.
Het is alleen jammer dat ik dat pas vrij laat doorhad. Ik las het boek met plezier en vond de schrijfstijl erg prettig. Maar ik bleef toch zoeken naar een einddoel, of wachtte op een opdracht of zoiets. Ik kon niet goed inschatten waar dit verhaal naar toe ging. Als ik het nu opnieuw zou lezen, is dat heel anders en geniet ik meer van het verhaal denk ik.
Het verhaal is goed en mooi afgesloten. Toch kan ik me voorstellen dat er een vervolg komt en dat wil ik dan zeker lezen.

Ik geef dit boek 3,5 ster.

Winactie
Als je het boek wil winnen kun je onder het bericht op mijn Boekenblog of op de Facebook pagina van Connie's Boekenblog een reactie achter laten.
Je kunt reageren tot en met 17 september.
Als de winnaar bekend is gemaakt heb je een week de tijd om te reageren anders wordt er een nieuwe winnaar gekozen. Hou mijn blog dus goed in de gaten.

Opnieuw: Veel succes 

Labels: