Welke van deze 4 boeken zal ik lezen en bespreken?

Vanaf januari ga ik weer iedere maand een e-book van mijn Elly's Choice abonnement lezen en bespreken. Het leek me leuk om aan jullie te vragen van welk boek jullie een leesverslag willen zien op mijn blog.
Uit de 10 boeken van de maand januari heb ik er vier geselecteerd waaruit jullie kunnen kiezen.

Tot en met 1 januari 2016 kun je dat hier of op de Facebookpagina van Connie's Boekenblog laten weten.

De boeken zijn:


Dit zijn de boekbeschrijvingen zoals ze op de pagina van Elly's choice staan.

BOEK BESCHRIJVING
AMBO ANTHOS
DANIELLE HERMANS
HET BEDROG VAN QUISCO

De jonge journalist Evander Clovis heeft een nieuwe opdracht: een stuk schrijven over de mysterieuze verdwijning van Martha Mulder in het wonderlijke – voor buitenstaanders slecht toegankelijke – stadje Quisco. De bewoners van Quisco houden niet van pottenkijkers, kinderen zijn niet welkom en de moraal is enigszins afwijkend. Hoe langer zijn verblijf in Quisco duurt, hoe meer hij verstrikt raakt in een web van intriges. Het bedrog van Quisco is een briljante roman over oordelen en vooroordelen.


BOEK BESCHRIJVING
LUITINGH SIJTHOFF
MARK MILLS
WACHTEN OP DOGGO

Probeer me niet te vinden, en bellen heeft ook geen zin, aangezien ik al in het vliegtuig zit op het moment dat je dit leest.
Liefs en levenswijsheid,
Clara XXXXXXXXXX

De dertigjarige reclameman Daniel is weer single en daar baalt hij eigenlijk meer van dan hij wil toegeven. En dan zit hij ook nog opgescheept met Claras hond, Doggo. Hij houdt niet eens van honden. Als het aan Dan ligt, gaat die lelijke hond zo snel mogelijk terug naar het asiel.

Maar Doggo heeft andere plannen. Hij gaat met Dan mee naar zijn werk en pakt daar al zijn collegas in, inclusief Edie, de veelbelovende, aantrekkelijke artdirector. En voor hij het weet heeft Dan een nieuw maatje. Want Doggo is meer dan een harig monster: hij is een hond met karakter, een speciale vriend op vier poten, een held!


BOEK BESCHRIJVING
AMBO | ANTHOS
RENÉ APPEL
SCHONE HANDEN

Sylvia en Eddie hebben twee kinderen. Ze wonen in een groot huis in Amsterdam-Zuid en het ontbreekt hun aan niets. Maar er is één probleem: het vele geld dat Eddie binnenbrengt is crimineel geld. Sylvia heeft zijn activiteiten altijd geaccepteerd, maar nu begint haar geweten te knagen. Na enkele bedreigende confrontaties is het haar duidelijk dat ze met haar kinderen bij Eddie weg moet. Maar ze beseft ook dat hij haar niet zomaar zal laten gaan. Ze weet immers te veel.


BOEK BESCHRIJVING
AMBO | ANTHOS
GILLY MACMILLAN
LAAT ME NIET ALLEEN

Op de dag dat Ben, de achtjarige zoon van Rachel Jenner, vermist raakt stort Rachels wereld in. Ze is compleet onvoorbereid op de felheid waarmee ze wordt aangevallen door de media. Van de krant tot blogs: iedereen heeft een mening over haar. Ze liet Ben eventjes alleen en nu is hij verdwenen – het hele land vindt dat zij schuld aan zijn verdwijning heeft. Maar wat heeft er werkelijk die middag plaatsgevonden? Radeloos gaat ze op zoek naar hem. Gevangen tussen angst over het lot van haar zoon, de druk van het politieonderzoek en van de publieke opinie moet Rachel de afschuwelijke waarheid onder ogen zien: er is niemand, zelfs niet in haar familie, die ze kan vertrouwen… In ‘laat me niet alleen’ zien we hoe één moment van onoplettendheid publieke verontwaardiging veroorzaakt. Door de filmische stijl en de psychologische diepgang blijft de lezer op het puntje van zijn stoel zitten.


Ik hoor het graag, het boek met de meeste stemmen ga ik in januari lezen en bespreken.

Groetjes van Connie

Labels: