Boekenfestijn Ahoy 2016

Gisteren verschenen er al enthousiaste berichten op Facebook over het Boekenfestijn in Ahoy en kwamen er ook foto's voorbij van de stapels boeken die gekocht waren. Erg leuk om te zien zeker omdat Jeroen en ik de dag daarna zouden gaan.

Vanochtend vroeg gingen we op pad naar Rotterdam en net na tienen stapten we de grote hal vol met boeken binnen. We waren niet de enige vroege vogels want er waren al aardig wat mensen aanwezig. Gelukkig was de ruimte zo groot dat het toch mogelijk was om rustig rond te kijken.
Er stonden blauwe trekwagentjes klaar om de boeken in mee te sjouwen. De wagentjes werden goed gevuld maar ook net zo makkelijk weer leger gemaakt. Waarschijnlijk kwamen mensen dan nog leukere boeken tegen, of was het budget al bereikt of namen ze mee wat ze eventueel wilden kopen om pas later te kiezen. En dat kan ik me heel goed voorstellen! Het is niet te doen om te onthouden waar de boeken liggen en ze dan later te gaan zoeken wanneer je weet welke je wil kopen. En het is natuurlijk ook veel leuker om op deze manier je boeken te kiezen, eerst een voorselectie en dan pas echt beslissen.

Eén van de eerste dingen die ik vond was een dik puzzelboek voor mijn moeder. De puzzels die zij graag doet zijn bij de boekhandel lastig te vinden.
Eigenlijk (ha, je hoort het al) waren we van plan om niet veel voor ons zelf te kopen, maar vooral wat boeken of andere leuke dingen voor de winacties op mijn blog. Dat is prima gelukt, ik heb een aantal boeken in verschillende genres gekocht waarvan ik denk (en hoop) dat de lezers van mijn blog die graag willen winnen.
Ook heel leuk inpakpapier om de boeken in te pakken en wat vouwbladen in vrolijke kleuren voor het schrijven van de lootjes.

Tussendoor wel koffie gedronken want naast leuk is dat geslenter eerlijk gezegd ook doodvermoeiend.

We waren dus prima geslaagd in het plan om wat voor de winacties te kopen. Het plan om zonder boeken voor onszelf naar huis te gaan, daar kwam dus weinig van terecht.
We kochten deze mooie boeken, waarvan Jeroen de vier fantasyboeken uitzocht. Hij leest op het moment veel fantasy. Erg leuk voor mij want ik roep nu steeds dat ik maar 1 boek gekocht heb.
Jeroen kan er wel om lachen en weet dat ik zeker twee van de boeken ook graag wil lezen.

Er waren ontzettend veel boeken en het viel me op dat de prijzen heel erg uiteen liepen, van bijna nieuwwaarde tot flink afgeprijsd. Ook had ik het idee dat er twee jaar terug toen ik er was meer recente boeken waren, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Tegen de middag werd het steeds drukker en bleven er nieuwe boekliefhebbers binnenstromen. Een goed moment voor ons om te vertrekken met onze Boekenfestival buit.
Thuis ben ik doodmoe maar voldaan op de bank geploft en er de eerste tijd niet meer af gekomen.

Een paar boeken die in de loop van het jaar op mijn blog in een winactie zullen verschijnen zijn:

Gr. Connie

Labels: