Welk boek van Elly's Coice zal ik in februari lezen / bespreken?

In december 2015 vroeg ik welk boek van mijn Elly's Choice abonnement van januari ik zou lezen en bespreken. Ik had vier boeken uitgezocht die mij aanspraken.
Met 6 (van de 14) stemmen is het geworden: Laat me niet alleen - Gilly MacMillan.


Voor de volgende maand wil ik dit weer doen. Als je wilt kun je mee beslissen welk boek ik in februari van mijn abonnement ga bespreken. Tot 1 februari kun je reageren.

De boeken die ik graag wil lezen zijn:


Hieronder zet ik de boekbeschrijvingen zoals ze op de pagina van Elly's Choice staan


De laatste zomer van de Camperdowns - Elisabeth Kelly
"Het lijkt een prachtige zomer te worden voor de twaalfjarige Riddle. Het is 1972 en Riddles vader heeft zich kandidaat gesteld voor het Huis van Afgevaardigden. Vanuit hun huis in Massachusetts wordt er campagne gevoerd. Gelukkig kan Riddle aan alle drukte ontsnappen door te gaan paardrijden, haar grootste hobby. Wanneer ze per ongeluk getuige is van een moord durft ze dat aan niemand te vertellen. Pas later in de zomer begrijpt Riddle dat door haar stilzwijgen de situatie volledig uit de hand is gelopen. Oude familiegeheimen komen boven water en zetten een catastrofaal domino-effect in werking."


Ik wist het - Chantal van Gastel
Een betoverend verhaal over liefde, vriendschap en geloven in jezelf
"Mia Robbins is niet het type dat de gebaande paden bewandelt. Puur op intuïtie zegt ze haar baan in de marketing op om haar eigen bloemenwinkel te beginnen. Niet in het drukke nieuwe deel van het centrum, maar op het idyllische stationsplein dat al in haar jeugd haar hart gestolen heeft. Mia zet alles op alles om een succes van haar winkel te maken. Maar de magie van de bloemen brengt haar meer dan ze had verwacht.
Ze ontmoet Feo. Hij is ondernemend en levenslustig. De man van wie ze - letterlijk - altijd heeft gedroomd. En alsof dat nog niet verwarrend genoeg is, vinden plots allerlei mysterieuze boodschappen hun weg naar haar. Al snel wordt Mia de levens van iedereen om zich heen ingezogen. Als een magneet trekt ze bijzondere verhalen aan. Dit blijft niet onopgemerkt door Axel, een verslaggever die De Haai wordt genoemd. Hij heeft zijn eigen binding met het winkelplein en naar een bijzonder verhaal is hij altijd op zoek. Durft Mia haar gevoel te blijven volgen, ook als dit meer van haar vraagt dan ze zich ooit had kunnen voorstellen? Hoezeer mag ze betrokken raken bij de levens van anderen? En hoe kan ze ervoor zorgen dat de man van haar dromen ook de man van haar leven wordt? "


Vechten tegen verveling - Frouke Vermeulen
"Frouke is 31, hoogopgeleid en aan de slag in haar eerste job in de privésector als ze instort. De diagnose: een bore-out, na een maandenlang gevecht tegen intense verveling. Door het zware taboe dat rustte op verveling op het werk hield ze al die tijd de schijn hoog voor haar collega’s, vrienden en familie. Maar op haar werk telde ze elke minuut van de dag af en haar vrije tijd bracht ze vaak apathisch door op een stoel. Tot haar lichaam voor haar besliste. In Vechten tegen verveling vertelt Frouke openhartig over de jaren voor de instorting en de maanden van ziekteverlof die erop volgen. Ze deelt de immense schaamte, de frustratie vanwege het taboe en de invloed van verveling op haar lichaam en manier van denken. Op basis van wetenschappelijke literatuur en haar eigen ervaring licht ze de (potentiële) oorzaken, het verloop en de symptomen van een bore-out toe. Ze vertelt ook over haar herstel en de hulp die ze moest zoeken. Frouke hoopt met dit boek mensen in gelijkaardige situaties de herkenning en erkenning te bieden waar ze zelf zolang naar heeft gezocht en die absoluut noodzakelijk zijn in het herstelproces."


Ierse Honing - Victoria Clayton
Een flonkerend liefdesverhaal
"Roberta, Bobbie voor vrienden, weet ook wel dat het een stomme streek was om verliefd te worden op een getrouwde politicus. Als het schandaal losbarst vlucht ze van Londen naar het Ierse platteland. Daar gaat Bobbie werken als huishoudster bij een chaotische familie die een enorm vervallen kasteel bewoont. Bobbie wordt al snel hun steun en toeverlaat. Wanneer de afwezige heer des huizes, Finn, eindelijk opdaagt, blijkt hij een mopperkont. Bij hem kan Bobbie werkelijk niets goed doen. Maar Finn maakt vooral bezwaar tegen de vele bewonderaars die zij onopzettelijk aantrekt, als wespen op de honing."

Laat het hier of onder het bericht op de Facebookpagina van Connie's Boekenblog een berichtje achter als je het leuk vind dat ik juist één van deze boeken bespreek.
Ik hoor het graag.

Groetjes Connie

Labels: