Winactie: Alleen maar helden - Charles Lewinsky

Van uitgeverij Atlas Contact mag ik het boek Alleen maar helden van Charles Lewinsky verloten op mijn blog.
Het boek verscheen in 2015 en wegens het grote succes verschijnt er eerdaags een mid-price uitgave.
Zelf krijg ik het boek ook opgestuurd om te lezen en te recenseren maar het zal nog wel even duren voor mijn recensie hier op mijn blog staat.

Om een idee te geven van het boek zet ik hier de informatie die ik op de pagina van de uitgever gevonden heb.

Winter 1944. De Beierse Alpen vormen - nog wel - een vredige omgeving. Een ideale plek om het bedreigde Berlijn te ontvluchten. Een kleine filmploeg strijkt neer in Kastelau om daar een vurige propagandafilm op te nemen, een hart onder de riem voor het Duitse volk. Althans, dat is wat de dorpsbewoners moeten geloven. Het belangrijkste is dat het er overtuigend uitziet! Alleen zo kunnen ze de oorlog overleven en bovendien hun carrière redden. Maar de komende nederlaag van de Duitsers begint zich steeds scherper af te tekenen, waardoor ook het karakter van de film verandert. In plaats van een propagandafilm wordt het een verzetsfilm tegen de nazi's.
Uit telkens nieuwe leugens en uitvluchten ontstaat een web van intriges en onverwachte gebeurtenissen. Zelfs het leven van de filmmakers komt op het spel te staan.

Lewinsky schetst op magistrale wijze hoe mensenlevens tijdens de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog aan een zijden draad hingen.




Je kunt meedoen voor het boek door te reageren onder dit bericht. Of door te reageren onder het bericht op de Facebook pagina van Connie's Boekenblog.

Tot en met woensdag 9 maart 2016 kun je reageren om kans te maken op het boek.

De winactie is alleen voor adressen in Nederland en België

Als de winnaar bekend is gemaakt heb je één week om te reageren, anders wordt er een nieuwe winnaar gekozen.

Succes

Labels: