Fotoverslag Boekenbeurs Antwerpen 2014

Zaterdag 1 november was ik samen met Jeroen voor het eerst op de Boekenbeurs in Antwerpen. Dit was zeker voor herhaling vatbaar want we kwamen gewoon tijd tekort. Er waren ongelofelijk veel boeken voor alle leeftijden en in alle genres. Ook waren er interviews en workshops. Wij zijn naar het interview met Sophie Hannah en de kleinzoon van Agatha Christie geweest. Zie hiervoor mijn blogs Ode aan Agatha Christie en Sophie Hannah Meets boekbloggers.

Het thema van de Boekenbeurs afgelopen zaterdag was Fantasy. Een genre dat ik erg graag lees en waarvoor ik ook recenseer voor Fantasywereld. Voor Fantasywereld heb ik drie boeken uit de Elfenblauw serie van Johan Vandevelde gerecenseerd. Het eerste deel, Het juweel van Silnaris kreeg van mij 5 sterren. Het vierde deel is net uit en dat hoop ik eerdaags te gaan recenseren. Ik vond het dan ook erg leuk om de auteur van de Elfenblauw serie op de beurs te ontmoeten en even te kletsen.
Er was een hele grote kraam met kleuren voor volwassenen, waarvan er ondertussen alweer drie delen zijn. Een hobby die nog steeds aan populariteit wint. Het is ook erg leuk dat er nu ook voor oudere kinderen en volwassenen geschikte kleurboeken zijn.
Er was ook een stand waar men stond met De Boekenpoef in allerlei kleuren en liet zien hoe die veelzijdig deze gebruikt kon worden. De boekenpoef zou ik inmiddels voor geen goud meer willen missen.

Palmen in de sneeuw ligt hier in huis klaar ligt om te gaan lezen, 700 pagina's dik. Ik verheug me er op, het lijkt me een heerlijk boek.

Op het Thrillerfestival hadden we Jennefer Mellink al ontmoet en nu hebben hier in Antwerpen toch haar boek gekocht. Het enige boek trouwens dat ik gekocht heb. Omdat ik nog zoveel mooie boeken heb liggen om te lezen kostte het me geen (okee weinig :) ) moeite om niet meer boeken te kopen.


P.S. Grapje van de uitgever bij de linker foto: de onderste boeken zijn niet te koop...

Labels: ,